مراقبت های بعد از درمان ریشه ( عصب کشی )

درد خفیف تا شدید در ناحیه دندان درمان ریشه تا مدتی (حتی گاهی اوقات تا 1 ماه) طبیعی است . بهتر است بعد از درمان ریشه مسکن ( ژلوفن ، استامینوفن ، کدئین ) هر چهار ساعت میل کنید و در صورت نبود درد مسکن قطع شود .
درد هنگام ضربه یا جویدن غذا :
بعد از درمان ریشه احساس درد هنگام ضربه و یا جویدن غذا طبیعی میباشد که علت این امر التهاب موجود در اطراف ریشه دندان و استخوان می باشد و یا انبساط خمیر پانسمان در هنگام سفت شدن است بنابراین جهت پیشگیری قبل از سفت شدن پانسمان دندان تان را محکم فشار دهید و تا 1 ساعت با آن دندان چیزی نجوید.
شکستن دیواره دندان :
یکی از مشکلات بیماران پس از درمان ریشه ( عصب کشی ) رها کردن دندان ، بدون درمان ترمیمی یا پروتز و در نتیجه شکستن دندان می باشد . عامل اصلی شکستن دندان ضعیف شدن دیواره تاج دندان است . جهت جلوگیری از این مسئله تا 2 هفته پس از عصب کشی جهت ترمیم و روکش دندان اقدام نمایید . پس با دندانپزشک خود جهت نیاز به روکش بعد از درمان ریشه دندان حتما مشورت کنید تا مانع بروز مشکلات بعدی در آینده شوید.
تورم :
در اغلب مواقع تورم لثه یا صورت پس از درمان ریشه ( عصب کشی ) ، به دلیل تجمع مایعات التهابی است اتفاق می افتد . ولی ،گاهی اوقات دندان عفونی می باشد و استفاده از آنتی بیوتیک جهت کاهش تورم لثه و صورت توصیه می گردد ، در صورت برطرف نشدن تا چند روز بعد از درمان با درمانگاه تماس بگیرید.

لبخند دوباره با پروتز دندان
مراقبت های بعد از ترمیم دندان