مسواک مناسب و انتخاب آن

0
(0)

انتخاب مسواک مناسب

چطور مسواک مناسب را انتخاب کنم؟ 

انتخاب مسواک مناسب می تواند گیج کننده باشد. شکل ها، اندازه ها و سبک های مختلفی از مسواک موجود است. مسواک ها باید زمانی که شروع به سایش کردند یا هر سه ماه یکبار تعویض شوند.

 

عوامل تاثیر گذار در انتخاب مسواک صحیح

      اندازه

مسواک ها در اندازه های مختلف تولید می شوند. بهترین اندازه سر برای شما باید به شما امکان دسترسی آسان به تمام سطوح دندان هایتان را بدهد. به طور کلی، بیشتر بزرگسالان باید یک سر مسواک با عرض حدود نیم اینچ و ارتفاع یک اینچ انتخاب کنند. سر مسواک‌های بزرگ‌تر و کوچک‌تری برای خرید وجود دارد، اما ممکن است تمیز کردن قسمت‌هایی که دسترسی به آن‌ها سخت است مانند دندان‌های عقب دشوار باشد، یا ممکن است متوجه شوید که آن‌طور که باید تمیز نمی‌کنید. مسواکی که انتخاب می‌کنید باید دسته‌ای به اندازه‌ای بلند داشته باشد که به راحتی در دستتان نگه داشته شود.

       برس

اگرچه توسط متخصصان توصیه می شود که از مسواک برقی استفاده کنید، چه از مسواک دستی یا برقی استفاده کنید، اما موهای مختلفی از جمله نرم، متوسط ​​و سخت پیدا خواهید کرد. اکثر مردم مسواک‌هایی با موهای نرم انتخاب می‌کنند، زیرا این مسواک‌ها راحت‌ترین و ایمن‌ترین مسواک‌ها برای استفاده هستند. مسواک های متوسط ​​و سفت بسته به نوع مسواک زدن و استحکام دندان ها در واقع می توانند به دندان های ما آسیب برسانند. برای محافظت بیشتر از دندان، باید مطمئن شوید که موهای مسواک شما در نوک آن گرد هستند.

 

      الکتریک را انتخاب کنید

ثابت شده است که مسواک های برقی در تمیز کردن دندان ها بهتر عمل می کنند، به خصوص برای کسانی که در مسواک زدن مشکل دارند. آنها همچنین توسط دندانپزشکان توصیه می شوند. در حالی که مسواک های دستی و برقی می توانند به طور موثر دندان ها را تمیز کنند، مسواک های برقی اغلب آسان تر و راحت تر برای استفاده هستند. بسیاری از مسواک های برقی از یک الگوی منحصر به فرد برای از بین بردن پلاک، رسیدن به نواحی دشوار و ماساژ بافت لثه استفاده می کنند. چیزی که بسیاری از افراد هنگام مسواک زدن از انجام آن ناتوان هستند.

      برند مناسبی را انتخاب کنید

اگرچه خرید پنج مسواک بی نام و ارزان در یک بسته بسیار وسوسه انگیز است، اما ممکن است خطراتی در این زمینه وجود داشته باشد. این محصولات می تواند توسط سازنده ای ساخته شود که علاقه ای به رعایت استانداردهای ایمنی یا کارایی ندارد. در واقع، آنها می توانند از موادی ساخته شوند که استفاده از آنها بی خطر است. این به سادگی ارزش این را ندارد که سلامتی را به خطر بیندازید و در عوض باید مارک معتبری را انتخاب کنید که می شناسید یا حتی برندی که دندانپزشک شما توصیه کرده است.

 

     قرص های افشان

هر مسواکی که بخرید، استفاده از آن همراه با قرص‌های افشان می‌تواند به شما در مسواک زدن و تمیز کردن موثرتر دندان‌هایتان کمک کند. قرص های افشاکننده برای برجسته کردن پلاک داخل دهان طراحی شده اند. نشان دادن پلاک جدید به رنگ قرمز و پلاک مضرتر به صورت آبی. لکه های قرمز به راحتی تمیز می شوند، در حالی که لکه های آبی را باید با استفاده از دهانشویه، برس های بین دندانی، نخ دندان و تکنیک بهبود یافته مسواک زدن به طور کامل تمیز کرد. اگر در از بین بردن پلاک های قدیمی از لبخند خود مشکل دارید، دندانپزشک شما می تواند به شما کمک کند.

 

 

انواع مسواک دندان

و اما تفاوت بین مسواک برقی و دستی چیست؟ 

چرا برخی دندانپزشکان مسواک برقی را پیشنهاد می کنند؟  

این مسواک ها به جای عمل مکانیکی، یک عمل ارتعاشی را ارائه می دهد. این بدان معنی است که ساینده کمتری روی دندان ها و لثه ها است و به ویژه برای افراد مبتلا به رکود لثه مفید است. به طور خاص، با بزاق شما ارتعاش می‌کند و حباب‌های کوچک هوا تولید می‌کند که درست به زیر لبه لثه فشار داده می‌شوند. این حاشیه محل زندگی باکتری های بی هوازی است (آنها بدون اکسیژن زندگی می کنند و رشد می کنند) بنابراین هوا برای این باکتری سمی است و به طور طبیعی بدون مواد شیمیایی آن را از بین می برد.

 هر مسواک الکترونیکی، اگر ضعیف استفاده شود، می تواند مانند مسواک دستی بسیار ساینده باشد.  

این مسواک کمک می کند تا دندان های شما برای مدت طولانی تری احساس تمیزی داشته باشید و می تواند به عدم ساییدگی بافت ها بیشتر از روش های قبلی مسواک زدن کمک کند.

 

مسواک دستی: 

چرا  مسواک های دستی به سر گرد گزینه خوبی است؟

موها نزدیک به هم هستند – تراکم موی بالا مطلوب است

هر مویی یک قسمت بالای گرد دارد، به جای یک قسمت نوک تیز که می تواند ساینده باشد .موهای دندان به اندازه کافی سفت هستند اما به اندازه کافی نرم هستند تا از سایش مسواک بر روی هر دو بافت سخت و نرم (بافت سخت = دندان، بافت نرم = لثه) جلوگیری کنند.

سر برس کوچک و باریک است.  این مفید است زیرا دسترسی بهتری به پشت دهان در پشت دندان آسیاب آخر دارید.

نکته اصلی برای پیدا کردن مسواک دستی مناسب:

شما یک مسواک نرم و در عین حال سفت و با تراکم موهای زیاد می خواهید.

 

 

اهمیت نوع مسواک  

 

 

پس مسواک دستی یا برقی کدام بهتر است؟

شما می توانید با استفاده از مسواک برقی یا دستی تمیزی عالی داشته باشید. به طور مشابه، بدون توجه به اینکه کدام را انتخاب می کنید، ممکن است ضعیف تمیز شوید.

 مهم ترین بخش تمیز کردن دندان ها، تکنیک شماست.  نکته مهم در مورد تکنیک مسواک زدن:

رکود می تواند نه تنها به دلیل مسواک سخت، بلکه مهمتر از آن ناشی از تکنیک ضعیف مسواک زدن باشد.

 متخصصین بهداشت دندان ما خوشحال خواهند شد که در مورد مسواک مناسب شما صحبت کنند و در مورد تکنیک مسواک زدن به شما کمک کنند.

برای مشاوره رایگان و دریافت ویزیت، با کلینیک دندانپزشکی آینده تماس بگیرید. 

 

منبع: https://www.gapdental.com/blog/top-5-tips-selecting-right-toothbrush

امتیاز شما (از ۱ تا ۵)

0 / 5. تعداد رای‌ها: 0

اولین نفر باشید

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها