روکش دندان بدون آمادگی: فواید ، احتیاط ها و درمان های جایگزین

5
(1)

شما احتمالاً در مورد روکش دندان شنیده اید و یا حتی ممکن است به فکر تهیه آنها بروید. دندانپزشکان گاهی اوقات آنها را به عنوان یکی از گزینه های پنهان کردن دندان های تراش خورده ، تغییر رنگ ، ترک و شکستگی پیشنهاد می کنند.

روکش-دندانیک دندانپزشک این پوسته های نازک را که اغلب از پرسلن یا یک ماده ترکیبی ساخته شده اند ، به جلوی دندان های شما می زند تا ظاهر آنها را بهبود بخشد.

از آنجا که روکش گزینه دائمی در نظر گرفته می شود ، معمولاً دندانپزشک مجبور است مدتی را برای آماده سازی دندان شما برای روکش اختصاص دهد. این فرآیند می تواند دندان خرد کردن یا برداشتن بخشی از دندان ، از جمله مقداری مینا ، برای آماده سازی آن برای نگه داشتن روکش باشد. سپس ، روکش به جلوی دندان متصل می شود.

روکش های بدون آماده سازی با یک فرآیند سریعتر انجام می شود تا دندان های شما یکدست تر به نظر برسند. نصب و نصب آنها به زمان و تلاش بسیار کمتری نیاز دارد و هنوز هم نتایج طولانی مدتی را ارائه می دهند.

در اینجا برخی از دلایلی وجود دارد که ممکن است روکش های بدون آماده سازی انتخاب خوبی برای شما باشد:

نتیجه بهبود یافته

روکش های بدون آمادگی می توانند ظاهر دندان های تغییر رنگ یافته را بهبود بخشند ، شکاف ها را پر کنند یا ترک ها یا تراشه ها را بپوشانند.

کار کمتر آماده سازی

با استفاده از روکش های معمولی ، ممکن است یک دندانپزشک نیاز به 1/2 میلی متر مینای دندان از دندان شما داشته باشد تا از ایجاد آن برای ایجاد روکش استفاده کند. با روکشهای بدون آمادگی لازم نیست. در حقیقت ، کارهای آماده سازی زیادی لازم نیست.

در بعضی موارد ، یک دندانپزشک می تواند از دندان های شما یک حس دیجیتال ایجاد کند و سپس روکش ها را ایجاد کرده و همه را در همان روز نصب کند.

نصب آسان

از آنجا که دندانپزشک مجبور نیست دندان های شما را تغییر دهد ، نصب بسیار ساده تر از مراحل نصب روکش های سنتی است. علاوه بر این ، این روش ساختار دندان شما را حفظ می کند.

بدون بیهوشی

از آنجا که دندانپزشک مینای دندان را از بین نمی برد ، بنابراین نیازی به بی حسی موضعی ندارید. اگر نگران واکنش یا حساسیت به بیهوشی هستید ، خبر خوبی است.

روکش های بدون آماده سازی می توانند 5 تا 7 سال یا بیشتر دوام داشته باشند ، به خصوص اگر از آنها به خوبی مراقبت کنید. برخی از تولیدکنندگان ادعا می کنند که روکش های بدون آماده سازی آنها می تواند سالهای بیشتری دوام داشته باشد.

تحقیقات نشان می دهد که این نوع روکش می تواند انتخاب خوبی برای افرادی باشد که نمی خواهند ساییدگی زیاد روی دندان های سالم داشته باشند.

هنگامی که به تاج دندان احتیاج دارید ، دندانپزشک معمولاً مجبور است بخشی از لایه خارجی دندان شما را پایین آورده و برداشته تا خود را برای استفاده از تاج آماده کند. این بدان معنی است که دندان شما به طور دائمی تغییر کرده یا تغییر کرده است.

حتی با استفاده از روکش های سنتی ، ممکن است دندانپزشک مجبور به انجام تغییر شکل و تغییر مینای دندان قبل از اتصال روکش به دندان شما شود.

این فرایندها برگشت پذیر تلقی نمی شوند.

برای مقایسه ، روکش های بدون آماده سازی نیازی به آن نوع تغییر در ساختار دندان شما ندارند. علاوه بر این ، می توان آنها را حذف کرد.

این مواد روی مینای دندان شما اعمال می شوند ، بنابراین می توانند به سطح دندان شما آسیب برسانند. اگرچه آنها برگشت پذیر یا نیمه دائمی در نظر گرفته می شوند ، اما این بدان معنا نیست که با نصب یا حذف آنها ممکن است دندان های شما به نوعی تحت تأثیر قرار بگیرند.

روکش-دندانچند نکته وجود دارد که ممکن است بخواهید قبل از تصمیم گیری برای تهیه روکش بدون آماده سازی در نظر بگیرید.

اگر دندان های شما به شدت آسیب دیده باشد روکش بدون آمادگی ممکن است بهترین انتخاب برای شما نباشد. شما ممکن است نیاز به یک درمان فشرده تر داشته باشید تا دندان شما ظاهر یکنواختی پیدا کند.

اگر دندان های شما عمیقا تغییر رنگ داده و یا لک شده باشند ، همین امر انجام می شود. روکش های بدون آماده اغلب شفاف تر از روکش های سنتی هستند. شما ممکن است به چیزی قابل توجه تر از این نوع پوسته بسیار نازک برای پنهان کردن تغییر رنگ نیاز داشته باشید.

شما باید روی بهداشت دهان و دندان تمرکز کنید. باید به خصوص در مورد تمیز کردن دندانهای اطراف لثه و پاک کردن بقایای یا باکتری هایی که ممکن است در جایی که روکش ها با لثه شما روبرو می شوند هوشیار باشید.

وقتی نوبت به روکش های بدون آمادگی می رسد ، چند انتخاب دارید. با دندانپزشک صحبت کنید که کدام یک از آنها را ارائه می دهد و کدام یک ممکن است مناسب دندان و دهان شما باشد.

لومینر

این روکش های بدون آماده سازی که توسط DenMat تولید می شوند ، ممکن است شناخته شده ترین نسخه موجود در بازار در حال حاضر باشد. لومینرها بسیار نازک هستند و می توانند روی دندان های شما بسیار طبیعی به نظر برسند.

روکش های DURAthin

ونیرهای DURAthin مارک ای از لایه های بسیار ظریف و نیمه شفاف ظروف چینی هستند که مستقیماً به قسمت جلوی دندان متصل شده اند ، بدون اینکه از قبل آسیاب یا تراشیده شوند.

روکش-دندانVivaneers

Vivaneers که توسط آزمایشگاه های Glidewell تولید می شود ، مارک دیگری از روکش های بدون آماده سازی بسیار نازک ، بسیار قوی است. ضخامت آنها مانند Lumineers 0.33 میلی متر است.

در اینجا آنچه شما می توانید از روش نصب انتظار داشته باشید:

یک دندانپزشک دندان های شما را بررسی می کند تا مطمئن شود ساختار آنها سالم است.
آنها دندان های شما را تحت تأثیر قرار می دهند.
سپس آنها از روی برداشت ها روکش تهیه می کنند.
دندانپزشک روکش ها را تا دندان های شما نگه می دارد تا از مناسب بودن آنها اطمینان حاصل کند.
آنها ممکن است سطح دندانهای شما را کمی نمره گذاری یا اچ کنند تا به روکش چیزی برای نگهداری بدهد.
سرانجام ، آنها روکش ها را به دندان های شما می چسبانند

https://www.healthline.com/health/dental-and-oral-health/no-prep-veneers

امتیاز شما (از ۱ تا ۵)

5 / 5. تعداد رای‌ها: 1

اولین نفر باشید

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها