کانال ریشه ( Root Canal ) برای دندان شیری

5
(1)

در حالی که هر پدر و مادر تمام  تلاش خود را برای مراقبت از دندان کودک خود می‌کنند، این کار می‌تواند دشوار باشد و ممکن است احساس کنند شکست خوردند. حتی با وجود توجه فراوان به بهداشت دهان و دندان کودک، ممکن است والدین متعجب شوند که فرزندانشان دندان خراب دارند و حتی ممکن است نیاز به یک کانال‌ریشه دندان شیری داشته باشند. فکر کردن به درکان کانال های ریشه بلافاصله باعث نگرانی شما می‌شود و اوضاع شما حتی وخیم‌تر می‌شود زمانی که این درمان مربوط به کودک شما باشد. ما قصد داریم به شما در همه چیزهایی را که باید درباره کانال های ریشه دندان شیری بدانید توضیح دهیم.

کانال ریشه دندان شیری چیست؟

یک کانال‌ریشه دندان شیری فرآیندی است که قسمت خراب شده پالپ دندان شیری را از بین می برد. با توجه به شدت عفونت، دندانپزشک ممکن است تصمیم بگیرد فقط  پالپ قسمت بالای دندان را از بین ببرد که به آن پالپوتومی گفته می‌شود. در یک وضعیت بدتر، دندانپزشک باید پالپ را هم از دندان و هم ریشه دندان حذف کند که پالپکتومی نامیده می‌شود. در هر دو روش، پالپ حذف می شود و سپس حفره خالی با نوعی سیمان پر می‌شود. در پایان روند، دندانپزشک دندان شیری را با تاج ساخته شده از فولاد ضد زنگ می‌پوشاند.

چه کسی به کانال ریشه دندان شیری نیاز دارد؟

کانال های ریشه دندان شیری زمانی لازم است که کودک حفره‌هایی بازی در محل دندانش داشته باشد که برای مدت طولانی رها شده و منجر به آلوده شدن پالپ شده‌اند. کودکان مبتلا به این بیماری‌های دندانی اغلب درد و ناراحتی شدیدی دارند. بچه های کوچک با دندان‌های خراب معمولا هنگام تماس دندانشان با مایعات گرم یا سرماخوردگی، جویدن، خوردن آب نبات یا حتی زمانی که آنها تنها از مکانی به مکان دیگر حرکت کنند دچار درد می‌شوند. دندانپزشک می تواند دندان‌ها را بررسی کند و عفونت را  با اشعه ایکس تشخیص دهد. اگر به دندانهای خراب توجه کافی نشود، ممکن است دچار آبسه شوند و منجر به ‌آسیب شدید دهان شوند.

ضرورت کانال ریشه دندان شیری چیست؟

برخی افراد سردرگم ‌اند که روت کانال را برای کودکشان انجام دهند یا خیر. چرا که این دندان‌ها پس از چند سال  به هر حال خواهد افتاد. این درست است که دندان های‌ شیری موقتی هستند و به زودی جایگزین می شوند اما آنها هدفی را در دهان کودک دنبال می کنند و تلاش خود را می‌کنند جای خود را در دهان از هر آسیب احتمالی حفظ کنند. از دست رفتن دندان شیری خیلی زود می تواند به مشکلاتی در جویدن و صحبت کردن منجر شود. دندان‌های شیری تلاش می‌کند تا مکان سالمی را برای روییدن دندان های دائمی‌ای که آماده بیرون رفتن از لثه اند فراهم  کنند. اگر دندان شیری زودتر از زمانی که باید بیافتد، می تواند باعث فشرده شدن و تغییر مکان سایر دندان ها شود. دندانپزشکان به جای تحمل ریسک عوارض جانبی فراوان ناشی از کشیدن دندان شیری، ترجیح می‌دهند تمام تلاش خود را انجام دهند تا بتوانند دندان را از طریق روش هایی مانند کانال های ریشه‌ حفظ کنند.

درمان-کانال-ریشه-برای-کودکانآیا درمان کانال های ریشه با درد همراه است؟

کلمه کانال های ریشه ترس و نگرانی زیادی را برای بزرگسالان به همراه دارد و ایده  روت کانال برای کودکان این نگرانی را دو چندان می‌کند. خوشبختانه، یک کانال ریشه دندان شیری به اندازه‌ای که به نظر نمی رسد بد نیست. با استفاده از بیهوشی و آرام بخش، کودکان می توانند بخوابند و سپس با تاج جدید دندان خود بیدار شوند. در مقایسه با درد یک دندان خراب، روت‌کانال واقعا می‌تواند تسکین دهنده باشد.

در حالی که هیچ کس نمی خواهد فرزند خود را مجبور به داشتن روت‌کانال کند، شاید این درمان بهترین گزینه برای کسی است که دندانش خراب شده است. از طریق این روش، کودکان می توانند دندان های خود را حفظ کرده و بهترین محافظت از دهان را بوسیله دندان‌های شیری طبیعی خود داشته باشند، در حالی که از درد و عفونت هم دور می شوند. به جای اینکه از روت‌کانال بترسید، به تاثیر مثبتی که بر روی کودک شما خواهد داشت توجه کنید. اگر کودک شما نیاز به یک روت‌کانال دندان شیری دارد، همین امروز با ما تماس بگیرید و برای مشاوره وقت بگیرید. ما کانال های ریشه‌ای بدون درد  عرضه می کنیم و دوست دار کمک به شما به هر روش ممکن هستیم

.برای مشاوره و تعیین وقت جهت درمان ریشه همین حالا با ما تماس بگیرید

Baby Root Canal :منبع مقاله

امتیاز شما (از ۱ تا ۵)

5 / 5. تعداد رای‌ها: 1

اولین نفر باشید

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها